• 0 850 227 27 41

ÖĞRENCİ NUMARANIZI ÖĞRENMEK İÇİN TIKLAYINIZ


 

2023-2024 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİNİ DİKEY GEÇİŞ EK KONTENJANI İLE KAZANAN ÖĞRENCİLERİN KAYIT İÇİN YAPMASI GEREKEN İŞLEMLER

 

  • 2023-2024 Eğitim Öğretim yılında Üniversitemize kayıt işlemleri E-devlet üzerinden yapılmaktadır. E devlet üzerinden kayıt yapan öğrencilerimizin herhangi bir belge getirmelerine veya başka bir işlem yapmalarına gerek yoktur.

 

  • E-Devlet üzerinden kayıt yaptıracak öğrencilerin kayıt tarihi 13-16 Ekim 2023 tarihleri arasındadır.

 

  • E-Devlet üzerinden kayıt yaptıracaklar  www.turkiye.gov.tr adresinden kayıtlarını yapabilirler.

 

  • Kayıtlarını tamamlayan öğrenciler e-devlet üzerinden öğrenci belgesi alabilirler.

 

Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Üniversite e-kayıt Kılavuzu için Tıklayınız.

 

  • Herhangi bir nedenle E-devlet üzerinden kaydını yapamayan öğrencilerimiz  13-19 Ekim 2023 tarihleri arasında aşağıdaki tabloda belirtilen adreslere şahsen başvurarak kayıtlarını yaptırabilirler. (Vekâlet ve posta ile kayıt yapılmamaktadır.)

 

  • Sadece tutuklu öğrenciler tutuklu olduğuna dair resmi belge ve noter vekaleti ile, hükümlü öğrenciler ise vasisi tayin edilen kişiler veya ceza evleri tarafından resmi görev ile yetkilendirilen kişiler tarafından ilgili belge ibrazi ile kayıt yaptırılabilir.)
  • Belirtilen tarihler arasında kaydını yaptırmayan aday herhangi bir hak iddia edemez.
  • Üniversitemiz, gerçeğe aykırı beyanda bulunarak kayıt yaptıran öğrenciler hakkında gerekli yasal işlemleri yapmaya yetkilidir.
  • Yükseköğretim programlarında aynı anda örgün iki ön lisans veya iki lisans programına kayıt yaptırılamayacağına ve eğitime devam edilemeyeceğine ilişkin Yükseköğretim Genel Kurul kararı uyarınca, durumları bu açıklamaya uyan öğrenciler halen kayıtlı oldukları yükseköğretim kurumundan ilişiklerini kesmeden Üniversitemize kayıt yaptıramazlar.

 

ŞAHSEN KAYIT YAPTIRACAK ÖĞRENCİLERİN KAYITLARI  İÇİN GEREKLİ BELGELER:

 

1) Lise diplomasının aslı. Lise diplomasının olmadığı durumlarda, geçici mezuniyet belgesinin aslı veya diplomanın kaybı halinde mezun olduğu liseden alacağı diploma yerine geçecek diploma kayıp belgesi.

2) Üniversitemize kayıt hakkı kazanan ancak, yükseköğretim kurumlarından mezun olamadığı için kazandığı programa kayıt yaptıramayan ancak kayıt tarihinden sonra stajını tamamlama, bütünleme sınavı, tek ders sınavı vb. başararak mezuniyet hakkı elde eden ön lisans öğrencilerinin bu durumlarını belgelemeleri kaydıyla 2023-2024 eğitim öğretim yılı bahar yarıyılı başlangıcına kadar, 2023 DGS'de kayıt hakkı kazandıkları lisans programlarına kayıt yaptırabileceklerdir. 

3) Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesi - Havacılık Yönetimi Programı için,

ÖSYM Kılavuzu özel koşulu (bakınız 10);

  1. Havalimanı giriş kartı almasına engel oluşturacak herhangi bir Adli Sicil Kaydı veya Adli Sicil Arşiv Kaydı bulunmamak.
  2. Mesleği ve/veya meslekte verilen görevi icra etmesine engel oluşturacak herhangi bir sağlık sorunu bulunmadığına dair tam teşekküllü bir hastaneden son 6 ay içinde almış olmak şartıyla heyet raporu almak (işitme kaybı/ eksikliği, görme kaybı/eksikliği vb).

 

 

ŞAHSEN KAYIT YAPTIRACAK (E-DEVLET'TEN HERHANGİ BİR NEDENLE KAYIT YAPAMAYAN) ÖĞRENCİLER İÇİN KAYIT TARİHİ

FAKÜLTE / YÜKSEKOKUL

TARİH

KAYIT YAPILACAK YER

Mühendislik Fakültesi

 

     13-19 Ekim 2023

Gaziantep Üniversitesi
Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığı

Şehitkamil / GAZİANTEP

İletişim Fakültesi

Fen-Edebiyat Fakültesi

İlahiyat Fakültesi

İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi

Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesi

Mimarlık Fakültesi

Turizm Fakültesi

NOT:  Belirtilen tarihlerden sonra kesinlikle işlem yapılmayacaktır.

 

 

DERS KAYITLARI İŞLEMLERİ:

Ders kayıtları 13-19 Ekim 2023 tarihleri arasındadır.

 

Üniversitemiz Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin 13. Maddesinde belirtildiği üzere;

  • Ders kayıtları akademik takvimde belirlenen tarihler arasında Öğrenci bilgi sistemi üzerinden yapılacaktır.
  • Ders kaydı işlemlerinin tümünden öğrenciler sorumlu olup, bu işlemleri kendileri yapmakla yükümlüdürler. Ancak, öğrencilere ders kayıt yenileme işlemlerinde yardımcı olmak için bölüm başkanlığınca ilgili bölümün öğretim elemanları arasından bir akademik danışman görevlendirilir. 
  • Kaydınızı kesinleştirip kontrol ettikten sonra danışman onayına sunmayı ve Danışmanınızın ders kaydınızı onaylayıp onaylamadığını kontrol etmeyi unutmayınız.

 

ÖĞRENCİ E-KAYIT SİSTEMİNE (ÖĞRENCİ BİLGİ SİSTEMİ'NE) GİRİŞ İÇİN;

 

1) KULLANICI ADINIZ ÖĞRENCİ NUMARANIZ

2) ŞİFRENİZİ; ÖĞRENCİ E-KAYIT SİSTEMİNDE ŞİFRE SIFIRLAMA ALANINDAN GEREKLİ ALANLARI DOLDURARAK ALABİLİRSİNİZ.

3) E-KAYIT SİSTEMİNİZE E-DEVLET İLE DE GİRİŞ YAPABİLİRSİNİZ.

 

 

E-KAYIT (ÖĞRENCİ BİLGİ SİSTEMİ) SİSTEMİ İÇİN TIKLAYINIZ.

 

DERS KAYIT KILAVUZU İÇİN TIKLAYINIZ.

 

DERS KAYIT VİDEOSU İÇİN TIKLAYINIZ.

 

 

MUAFİYET VE İNTİBAK İŞLEMLERİ;

 

  • Kayıt yapan öğrencilerimiz, Muafiyet/intibak işlemleri için, Üniversitemiz Muafiyet ve İntibak Yönergesi çerçevesinde, Üniversiteye kesin kayıt yaptırdıkları eğitim-öğretim yılı ders kayıtlarının son gününe kadar, Hazırlık eğitimi uygulayan programlarda ise öğrenci bu eğitimini başarı ile tamamladıktan sonraki ilk yarıyıl da ders kayıtlarının yapıldığı son güne kadar ilgili Program/ Bölüm Başkanlığına dilekçeyle şahsen başvuru yapar.
  • Bu süreçte akademik takvimde bulunan ders kayıt tarihinde ders kaydını yapar.
  • Başvuru Dilekçesinin ekine daha önce öğrenim görülen yükseköğretim kurumu tarafından onaylanmış (mühürlü, kaşeli ve imzalı) ders içerikleri ve öğrenim belgesi (transkript) eklenmesi gerekir. Ayrıca Öğrenciler, kayıt yaptırdıkları akademik birimin öğretim programında muaf olmak istedikleri ders / dersler varsa bunları başvuru dilekçelerinde belirtmeleri gerekir.

 

 

KATKI PAYI/ÖĞRENİM ÜCRETİ (HARÇ) İŞLEMLERİ;

 

Katkı payı/öğrenim ücreti (harç) yatırması gereken öğrenciler, öğrenci numaraları ile Halk Bankasının herhangi bir şubesi veya atm’sinden harçlarını yatırdıktan sonra ders kaydı yapabileceklerdir. E-kayıt sayfanıza girdiğinizde ders kaydı sayfanızda ödemeniz gereken harç ücreti görüntülenecektir. Herhangi bir sorun olduğu taktirde Öğrenci İşlerinde ilgili bölüm sekreteriniz ile iletişime geçiniz.

 

Harç işlemleri ile ilgili detaylı bilgi için tıklayınız.

Harç ödeme şekli ile ilgili detaylı bilgi için tıklayınız.

Harç ücretini öğrenmek için tıklayınız.

 

Harç ücretleri; 2023-2024 Eğitim-Öğretim yılında Yükseköğretim Kurumlarında Cari Hizmet Maliyetlerine Öğrenci Katkısı Olarak Alınacak Katkı Payları ve Öğrenim Ücretlerine Dair Karara göre belirlenmiştir.

 

 

HAZIRLIK İŞLEMLERİ;

 

İNGİLİZCE HAZIRLIK İŞLEMLERİ;

İngilizce Hazırlık öğrencilerimizin ders kayıt işlemi bulunmamaktadır. Ders kayıtları Yabancı Diller Yüksekokulu tarafından yapılacaktır. Harcı olan öğrencilerimizin her dönem ders kayıt sürecinde harçlarını ödemeleri yeterlidir. Harcını yatırmayan öğrencilerin ders kaydı Yabancı Diller Yüksekokulu tarafından kesinlikle yapılmayacaktır.

Yabancı Diller Yüksekokulu web sayfası için tıklayınız.

 

ARAPÇA HAZIRLIK (YALNIZ İLAHİYAT FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİ İÇİN) İŞLEMLERİ;

Arapça Hazırlık öğrencilerimizin ders kayıt işlemi bulunmamaktadır. Ders kayıtları İlahiyat Fakültesi tarafından yapılacaktır. Harcı olan öğrencilerimizin her dönem ders kayıt sürecinde harçlarını ödemeleri yeterlidir. Harcını yatırmayan öğrencilerin ders kaydı İlahiyat Fakültesi tarafından kesinlikle yapılmayacaktır.

İlahiyat Fakültesi web sayfası için tıklayınız.

 

 

 

2023-2024 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI AKADEMİK TAKVİMİ İÇİN TIKLAYINIZ.

 

 

UZAKTAN EĞİTİM İŞLEMLERİ;

 

  • 2023-2024 Eğitim-Öğretim yılında uzaktan eğitim yoluyla alınacak dersler için GAUZEM’e giriş e-kayıt sayfanıza giriş için kullandığınız kullanıcı adı ve şifre ile aynıdır.
  • Ders kayıtlarımız bittikten sonra öğrencilerimiz GAUZEM tarafından GAUZEM Bilgi Sistemine toplu olarak aktarılacaktır. Uzaktan eğitim derslerine girilse dahi e-kayıt bilgi sisteminde bulunmayan dersler ile ilgili hiçbir işlem yapılmayacaktır. Bu nedenle lütfen e-kayıt sayfanızdaki kaydınızı kesinleştirip kontrol ettikten sonra danışman onayına sunmayı ve Danışmanınızın ders kaydınızı onaylayıp onaylamadığını kontrol etmeyi unutmayınız.

 

GAZUZEM Bilgi Sistemine giriş için tıklayınız.

 

 

İLETİŞİM:

  • Öğrenci Bilgi Sistemi’ne giriş yaptıktan sonra sol menüde yer alan ‘Kullanıcı İşlemleri’ sekmesindeki ‘Gönderilen Mesajlar’ kısmından ‘Yeni Mesaj’ oluşturarak danışmanınıza ve dersini aldığınız öğretim elemanlarına sistem üzerinden sistem mesajı veya e-posta gönderebilirsiniz. Aynı sekmede yer alan ‘Gelen Mesajlar’ alanından ise tarafınıza gönderilen mesajları görüntüleyebilirsiniz.
  • Ders, şube, kontenjan vb. konularda destek ihtiyacı duyan öğrencilerimizin kayıtlı oldukları akademik birimlerle (fakülte, yüksekokul, meslek yüksekokulu) iletişime geçmeleri gerekmektedir. Tüm akademik birimlerin sayfasında iletişim bilgileri/e-posta adresleri yer almaktadır.

 

 

ÖĞRENCİ VE VELİLER  İÇİN KAYIT SIRASINDA SUNULABİLECEK  İMKANLAR

YEMEK

Üniversitemiz Kafeteryası'ndan öğrenciler ve veliler ücret karşılığında yemek ihtiyaçlarını karşılayabilirler. Ayrıca, Üniversite kampüsünde bulunan özel kantin ve kafeteryalar bu tarihlerde açık olacaktır. Şehit ve gazi çocukları ile 1. derece yakınları yemekhanemizden ücretsiz faydalanabilecektir.

ULAŞIM

Gaziantep Otogar: Gaziantep Şehirlerarası Otobüs terminaline gelen öğrenciler, Özel Halk Otobüsleri ile kampüse ulaşabilirler. Şehrin her semtinden Üniversite kampüsüne Özel Halk Otobüsü ve dolmuş hattı bulunmaktadır. Ayrıca şehir merkezinden Üniversitemize tramvay ile de ulaşmak mümkündür.

Gaziantep Havalimanı : TIKLAYINIZ

Adana Yönünden Gelenler : TIKLAYINIZ

Şanlıurfa Yönünden Gelenler : TIKLAYINIZ

 

 

 

https://www.gantep.edu.tr/

 

Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı

Çağrı Merkezi: 0850 227 27 41 

(8:30-12:00 ile 13.30-17:00 saatleri arasında hizmet vermektedir.)

 

 

Bölüm Sekreterleri ve iletişim bilgileri için tıklayınız.

 

Yabancı uyruklu öğrenciler için: (0342) 317 12 16 – 317 12 39 – 317 12 42

 

Transcript ve Öğrenci Belgesi için: 317 12 12

 

E-Posta: ogrisl@gantep.edu.tr