• 0 850 227 27 41

GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ

2023-2024 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI BAHAR YARIYILI

YATAY GEÇİŞ BAŞVURULARI

 

Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümleri gereği Üniversitemiz yatay geçiş ilan metnidir.

Gaziantep Üniversitesi (GAÜN), 2023-2024 Akademik Yılı Bahar Dönemi için sadece Kurumlararası (Kurum dışı) yatay geçiş ile kontenjan verilen programlar ve kontenjanları dahilinde öğrenci alınacak olup, kontenjan belirtilen önlisans diploma programlarına Genel Ağırlıklı Not Ortalaması (GANO) ile başvuru yapılabilecektir. Kabul edilmek için öğrencilerin ilanda belirtilen tüm şartları sağlamaları gerekmektedir. Gerekli şartları sağlayan öğrenciler başvuru hakkı kazanırlar ancak bu kabul edildikleri anlamına gelmez.

Başvurular ilgili Birimler tarafından değerlendirilir, değerlendirmenin tamamlanmasının ardından öğrencilerin başvurularının kabul edildiği bilgisi Online Başvuru Sisteminde (OBS) ilan edilir.

 

Üniversitemiz programlarına ait ders içerikleri, kredi ve AKTS bilgilerine Program Bilgi Paketinden ulaşabilirsiniz.

 

Gaziantep Üniversitesi Yatay Geçiş Yönergesi

 

2023-2024 Bahar Dönemi  Kurumlararası (Kurum Dışı-Yurt İçi) Yatay Geçiş Kontenjanları

 

BAŞVURU İÇİN GENEL KOŞULLAR:

1- 100’lük sistemdeki notların 4’lük sistemdeki karşılıkları YÖK dönüşüm tablosuna göre yapılır.

2- Öğrencinin kayıtlı bulunduğu sınıf veya yarıyıldaki aldığı tüm derslerden başarılı olması gerekir.

3- Yatay geçiş yapacak olan öğrencinin disiplin cezası almamış olması gerekir.

4- Öğrencinin bulunduğu sınıf ve yarıyıldaki tüm derslerinden başarılı olması ve Genel Not Ortalamasının 4.00 üzerinden 2.80 veya 100 üzerinden 78 olması gerekir.

5- Öğrencinin üniversiteyi kazandığı yıla ait ÖSYM puanı yatay geçiş için başvurduğu bölümün, ilgili yıldaki ÖSYM puanından en fazla 10 puan daha düşük olabilir.

6- Yatay geçiş değerlendirmelerinde öğrencilerin genel not ortalaması ve Üniversiteyi kazandığı yıla ait ÖSYM Puanı esas alınır.  Bu puanlar hesaplanırken ÖSYM yerleştirme puanının %60’ı  ve GANO’sunun %40’ı alınarak yatay geçiş puanı hesaplanır.

 

BAŞVURU ŞEKLİ VE TARİHİ:

2023-2024 Akademik Yılı Bahar Dönemi için yatay geçiş başvuruları 22.01.2024-26.01.2024 tarihleri arasında sadece online yapılacak olup, başvuru için aşağıdaki sayfadan giriş yapabilirsiniz.

Başvuru yapabilmek için öğrencilerin öncelikle başvuru sisteminden sisteme kaydolup, sonrasında aşağıdaki belgeleri sisteme yüklemeleri gerekmektedir. Kesin kayıttan önce; başvuru ve değerlendirme işlemleri sırasında tüm işlemler yalnızca online olarak yapılacaktır. Posta, e-posta, kargo veya şahsen başvuru kabul edilmeyecektir.

Başvuru işlemini gerçekleştirdikten sonra bilgilerinizi kontrol ederek başvurunuzu (kaydetmeyi) onaylamayı unutmayınız. Onaysız başvurular tamamlanmamış olduğundan değerlendirmeye alınmayacaktır.

Başvurunuz; kabul, red veya hatalı başvuru şeklinde değerlendirilerek başvuru sisteminde ilan edilecektir.

Hatalı yapılan başvurular değerlendirmeye alınmayacaktır. Başvurunuz hatalı başvuru olarak iade edilirse başvuru süreci içerisinde bilgi ve belgelerinizi güncellemeniz gerekmektedir.

 

Online Başvuru Sistemi (Başvular 22.01.2024 tarihi 00:00'den itibaren başlayacaktır.)

 

NOT 1: Başvuru sistemine kayıt olurken bilgilerin doğru girilmesi önem arz etmektedir. Kimlik bilgilerinin hatalı girilmesi, ad, soyad ve TC Kimlik numarası alanında (başında ya da sonunda) boşluk karakteri olması nedeniyle MERNİS bilgileri sorgulama hatası oluşabilmektedir. Lütfen bilgilerinizi tam ve doğru olarak giriniz.

 

NOT 2: Kontenjan tablosunu dikkatli inceleyiniz ve kontenjanı bulunmayan bölümlere başvuru yapılamayacağını unutmayınız.

 

BAŞVURU İÇİN GEREKLİ BELGELER:

Başvuru evrakları başvuru süresi içerisinde online başvuru sırasında sisteme yüklenecektir.  Elektronik imzalı, barkodlu veya ıslak imzalı belgelerden herhangi biri kabul edilmektedir. Yanlış veya eksik evrakı olan başvurular değerlendirilmeye alınmayacak olup, başvuru için gerekli belgeler aşağıda belirtilmiştir.

1- Başvuru Formu. Başvuru formu için tıklayınız.

2- Transkript (Not belgesi)    

3- Ders İçerikleri

4- ÖSYM Yerleşme Belgesi

5- Öğrenci Belgesi

6- Disiplin Durum belgesi

 

SONUÇLARIN DUYURULMASI:

02.02.2024 tarihinde sonuçlar açıklanacak olup, Başvuru süreci ve değerlendirme sonuçlarını başvuru sistemi üzerinden takip edebilirsiniz. Kişisel verileri Koruma Kanunu kapsamında sonuçlar toplu olarak herhangi bir platformda ilan edilmeyecektir.

 

KESİN KAYIT İŞLEMLERİ:

Yatay geçiş başvurusu kabul edilen öğrenciler kesin kayıtlarını ilanda belirtilen tarihler arasında sadece online kayıt ile yaptıracaklardır. Online kayıt için başvuru sistemindeki adımları izlemeniz yeterlidir. 

 

Online Başvuru Sistemi (Başvular 22.01.2024 tarihi 00:00'den itibaren başlayacaktır.)

 

KESİN KAYIT TARİHLERİ :

Asil Liste Kayıtları                 : 05.02.2024-06.02.2024

Yedek Liste İlanı                    : 08.02.2023

Yedek Liste Kayıtları             : 08.02.2024-09.02.2024

Kesin kayıtlar ve ilanlar yukarıda belirtilen tarihlerde başvuru sistemi üzerinden yapılacaktır.

ÖNEMLİ:  Yatay geçiş ile alakalı her türlü sorularınız için başvuru yapmak istediğiniz Birim ile iletişime geçebilirsiniz. Birim iletişim bilgileri Üniversitemiz internet sayfasında mevcuttur.

www.gantep.edu.tr